بازدید 3641

جنایت‌های داعش علیه اقلیت‌ها باید متوقف شود

کد خبر: ۴۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳ 10 August 2014
 رهبر کاتولیک‌های جهان از جامعه بین‌الملل خواست تا جنایت‌های داعش علیه اقلیت‌ها را متوقف کنند.

به گزارش  تسنیم به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "پاپ فرانسیس"  رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه خشم خود از خشونت‌ها علیه اقلیت‌های مذهبی در عراق، جایی که کودکانی که از چنگال داعش فرار کرده بودند به دلیل تشنگی جان داده‌اند، ابراز داشته و از جهان خواست تا این جنایت‌ها را متوقف کند.

وی که در مراسم سنتی روز یکشنبه صحبت می‌کرد، در پیام شدیدی گفت که اخباری که از عراق می‌رسد ما را در "ترس و بی اعتقادی" قرار داده است.

پاپ فرانسیس در ادامه سخنان گفت که هزاران نفر از جمله مسیحی‌ها به صورت وحشیانه مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و کودکانی که فرار کرده‌اند از تشنگی مردند و زنان نیز به اسارت گرفته شده‌اند.

وی درباره تخریب میراث‌های مذهبی،‌ تاریخی و فرهنگی در عراق توسط گروه داعش نیز صحبت کرد.

پاپ از جامعه جهانی خواست تا راه‌حل سیاسی موثری بیابند که بتوان جنایت‌ها را متوقف کرده و بار دیگر حاکمیت قانون حکمفرما شود.

وی گفت که کاردینال "فرناندو فیلونی" روز دوشنبه به عراق می‌رود تا آسیب دیدگان رویدادهای اخیر عراق ابراز همدردی کند.

فیلونی که در زمان جنگ عراق، سفیر واتیکان در این کشور بوده به عراق سفر خواهد کرد تا همبستگی واتیکان با مسیحیان عراقی را که اخیر توسط گروه تروریستی داعش تهدید شده‌اند، ابراز بدارد.

پاپ در سخنانش همچنین به درگیری‌ها در غزه اشاره کرد و گفت که از سر گرفته شدن درگیری‌ها در غزه پس از آتش‌بس کوتاه باعث کشته شدن بیگناهان خواهد شد و تنها به تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها منجر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد